tiistai 5. tammikuuta 2016

Home sweet home

Eilen vihdoin ja viimein saavuttiin perille Dominicalle. Matka sujui hyvin, lukuunottamatta muutamaa takaiskua: St. Maartenin lentokenttä oli järkyttävä sekamelska, lentojen numerot ja aikataulut eivät täsmänneet ja homma oli muutenkin todella epävarmaa. Sen lisäksi meidän piti nousta pelottavan näköiseen peltipurkkiin, mutta onneksi maisemat olivat sentään hienoja!

Lento tällä pikkukoneella kesti vain onneksi tunnin

Perillä meille selvisi, että meidän matkalaulut jatkoivat edelleen matkaansa jossain päin maailmaa. Onneksi ne todennäköisesti tänään illalla löytävät perille, ei tarvitse käännellä pikkuhousuja ja sukkia ympäri... :D Lentokentällä meitä oli vastassa Wellignton Lewis, jonka perheen luona me asutaan, sekä toinen vaihtari Tuomas. Kentältä lähettiin kohti Soufriereä ja matka kesti 1,5h, mutta tuntui pidemmältä, koska Wellington ajaa kaistapäisesti! Koko matkan sai pelätä henkestä puolesta.

Asunnolla meitä odotti lämmin vastaanotto, kaikki olivat todella iloisia ja ystävällisiä. Miriam oli valmistanut meille iltapalaa ja heidän tyttärensä lainasi Annalle muutaman vaatekappaleen lainaksi. Anna kun ei ollut tajunnut pakata tarpeeksi vaihtovaatteita käsimatkatavaroihin ja luotti siihen, että laukut saadaan HETI.

Meidän keittö ja olohuone

Meidän makkari (vaihdellaan ison sängyn käyttöä ;))

Tänään on ollut melko erikoislaatuinen päivä myöskin. Aamulla Miriam oli tehnyt meille aamiasta ja meille oli haettu tuoreet sämpylät. Aamupalan jälkeen lähdimme katsomaan kylää ja rantaa. Värikkäiden talojen lomasta tuli ihmettelieviä katseita, mutta suurin osa tervehti meitä ystävällisesti. Rannalle päästyämme näimme muita vaaleihoisia, jotka tulivat heti tervehtimään meitä. Yksi näistä oli mies nimeltä Olek, joka on ollut jo marraskuusta asti perheensä kanssa kylässä.

Olek oli todella avulias ja hän opastikin meitä täällä kylässä sekä kävi meidän kanssamme Dominican pääkaupungissa Roseaussa. Roseaussa kävimme isossa marketissa ostamassa ruokaa ja muita tarvikkeita. Saimme ostettua myös paikalliset prepaid liittymät joilla nyt pääsee hieman paremmin nettiin ja vaikka 24/7, jos siltä tuntuu :D Pitäisi kyllä ehkä opetella olemaan hieman ilman tuota puhelintakin, ei olisi pahitteeksi.

Toisaalta oli hyvä eilen illalla, että oli pimeää eikä nähty missä Wellington ajaa sillä päiväsaikaan näimme kuinka korkealla ja kapealla tiellä me oikeasti ajeltiin...! Pääkaupungissa käynnin jälkeen Olek tarjosi meille lounaan johon kuului kanaa, kalaa, riisiä ja papuja. Ei moittimista!

Huolimatta siitä, että tänään on ollut pilvistä ja välillä on satanut vettä, ilma on todella kuuma ja kostea! Ei ole päässyt edes uimaan, kun ei ole niitä bikineitä käsimatkatavaroissa...
Molemmat ollaan saatu kunnon yhteys tänään koti Suomeen päin ja nyt vaan odotellaan jospa ne meidän laukut tulisi tänään vielä perille... HOPE SO!!

Beach
Tänään ollut sateinen ja synkkä päivä